Фундамент зі старих покришок своїми руками
До чого тільки не додумуються народні умільці, намагаючись заощадити на будівництві. Яскравим прикладом є зведення фундаменту зі старих автомобільних покришок.
Головний плюс старих шин — вони є у всіх автомобілістів, все одно валяються без діла, а можуть ще попрацювати!
Звичайно, побудувати фундамент з покришок набагато складніше, ніж зробити клумбу. Це вже масштабне завдання, але зате можна отримати дуже дешеву і досить міцну основу для будівель.
Переваг у фундаменту з покришок кілька:
- Дешевизна. Навіть якщо у вас в гаражі старих шин недостатньо, завжди можна поїхати на найближчий автосервіс і буквально за пляшку спиртного домовитися з його співробітниками. Вони віддадуть старі покришки, залишається тільки транспортувати їх на місце будівництва. Що теж недорого — можна зробити пару рейсів на власній легковій машині.
- Якісна гума покришок відмінно переносить перепади температури, спеку, морози, підвищену вологість. Це довговічний матеріал, розрахований на суттєві навантаження.
Структура покришок дозволяє їм витримувати істотні навантаження. Можна не боятися деформації під вагою споруди. - Сама гума покришок і їх форма забезпечують гідроізоляцію.
Недоліки у фундаментів з покришок, звичайно, теж є:
- Незважаючи на досить високу міцність матеріалу, фахівці не радять зводити на такій підставі капітальний будинок. Це варіант для альтанок, гаражів, сараїв, лазні, інших господарських споруд. Втім, в мережі ми знайшли відгуки господарів будинків, побудованих на фундаменті з покришок. І відгуки хороші! Наприклад, один з власників побудував будинок розміром 6х6 метрів заввишки два поверхи на 36 вантажних покришках. І благополучно прилаштовує до нього гараж. Однак, зрозуміло, цегляний, важкий будинок на покришках в будь-якому випадку краще не будувати. Куди більш легкий каркасник — можливо, але провівши розрахунки навантаження.
- Безпосередньо на землю покришки укладати не можна! Щоб вони не нагрівалися від землі і не виділяли шкідливі пари, потрібна гідроізоляція.
- Покришки всередині потрібно чимось набити, ретельно, щільно, щоб фундамент вийшов досить надійним.
Ми присвятили цілу серію статей різним видам фундаментів. Так ось з покришок ви зможете побудувати стовпчастий фундамент, стрічковий і суцільний. Останній буде найнадійнішим варіантом. Крім того, «покришковий» фундамент може бути заглибленим або поверхневим.
Набивати покришки можна різними матеріалами. Зрозуміло, найнадійнішим вибором стане заливка бетоном. Однак, якщо вже ми вирішили економити по повній, засипати покришки можна щебенем, битою цеглою, гравієм, додавши пісок, щоб заповнити всі порожнечі.
Процес будівництва фундаменту з автомобільних покришок виглядає так:
- Складаємо план, визначаємося з видом основи, бажано зробити креслення, розмітку на ділянці.
- Верхній родючий шар грунту забирається повністю, якщо вирішено зробити поглиблений фундамент – риється котлован. Якщо ні — буде досить ретельно вирівняти майданчик. Якщо ділянка невелика, мова йде про будівництво лазні або альтанки, то можна впоратися за допомогою лопати і граблів.
- Далі укладаємо шар гідроізоляції, засипаємо гравій, пісок, тобто облаштовуємо дренажну подушку.
- Після за рівнем укладаємо покришки — у вигляді окремих стовпів, стрічкою по периметру або суцільно по всій ділянці, в залежності від обраного типу фундаменту.
На дно кожної покришки кладемо шар гідроізоляційного матеріалу, а потім набиваємо її битою цеглою, гравієм, щебенем, піском. Все потрібно дуже щільно утрамбувати, не допускаючи пустот. Пісок бажано проливати, а потім досипати і знову трамбувати. - Зверху все заливаємо бетоном, чекаємо, поки він просохне.
- Можна приступати до будівництва опалубки, яка повинна в ідеалі перекривати зовнішні межі фундаменту. Зверху знову укладаємо руберойд.
Досвідчені будівельники радять укладати покришки мінімум в два шари, щоб підняти фундамент, поліпшити його амортизаційні якості. Між собою верхні і нижні шини можна з’єднати саморізами. При дотриманні технологій, використанні покришок з якісної гуми, згідно відгуками користувачів, зазвичай ніяких проблем з подальшою експлуатацією будови не виникає.